Köpa Facebook likes? Läs varför du aldrig ska köpa Facebook likes

Enligt Pew Research Center, 68% av amerikanerna använder Facebook, 74% kontrollera webbplatsen dagligen, och 51% säger att de är på plattformen flera gånger om dagen, och en del köper IPTVS.

Facebook är den mest populära sociala medieplattformen i världen. Omkring 2,2 miljarder människor är aktiva Facebook-användare.

Om du är företagare bör ditt varumärke ha en närvaro på Facebook.

Varför?

Dina kunder finns på Facebook.

Åttio procent av 18-24-åringarna finns på Facebook.

Åttio procent av 25-29-åringarna finns på Facebook.

Äldre människor finns också på Facebook.

Åttio procent av 30-49-åringarna finns på Facebook.

55 procent av åldersgruppen 50 + finns på Facebook.

Att vara på Facebook kommer att öka ditt företags exponering mot potentiella kunder.

Du kan samla leads på Facebook.

För att ditt företag ska lyckas på Facebook behöver du “likes-bilder”.

När en Facebook-användare likes ditt inlägg eller din sida betyder det att de godkänner det. Det betyder att de vill att deras nätverk ska se det.

Ju fler gillar du får på Facebook, desto mer exponering ditt företag har på plattformen.
Varför du aldrig ska köpa likes på Facebook

Vissa märken köper Facebook likes i ett försök att öka sin exponering på världens största sociala medier plattform.

Men vad de borde göra är att öka organiska Facebook räckvidd.

Är det en bra praxis att köpa Facebook likes? Vilka är konsekvenserna?

Jag råder ingen att köpa likes.

Här är mina skäl:

  1. Falska likes inte översätta till exponering

Organisk räckvidd har blivit svårare att uppnå på Facebook under de senaste åren. Marknadsförare vänder sig till kreativa sätt att få folk att likes sina sidor och inlägg.

Normalt innebär folk som likes dina uppdateringar att fler kommer att se det.

Men när du köper likes?

Det gör bara exponering nästan omöjligt.

Där dessa falska likes kommer ifrån inte göra något på Facebook. De bläddrar inte och delar inlägg som riktiga människor gör.

Du kan inte förvänta dig att något kommer ut från de falska likes. Det är slöseri med tid.

  1. Falska konton interagerar inte med andra Facebook-användare

Engagemang är en viktig del av alla Facebook marknadsföringsstrategi.

Om en strategi inte får människor att interagera med dina uppdateringar, då är det inte något du bör göra.

En av mina favorit strategier för marknadsföring på Facebook är att lägga upp massor av fotouppdateringar. Fotoinlägg får 84 % fler länkklick än text- och länkinlägg.

foto-inlägg-ta emot-mer-länk-klick-på-facebook

Föreställ dig att du har tagit dig tid att skapa ett fotoinlägg, bara för dig att förstöra dina chanser att engagemang genom att köpa likes.

Du vill inte lägga upp kvalitetsuppdateringar och misslyckas på grund av din desperation för att få siffrorna upp. Falska likes gör inget bra.

Om en falsk användare som likes din sida inte interagerar med ditt inlägg, det är ett tecken på Facebook att du kan lura deras algoritmer.